Thursday, March 26, 2015

Pleaseee... Lenkali Jangan Gelabah Sangat Okey

 
 
 
Hi!
 
 
Assalamualaikum dunia...
 
 
Perhhh layan pulak petang-petang yang syahdu ni radio main lagu Kuch Kuch Hota Hai. Mula la terbayang klip lagu ni. Joget-joget sket kat meja ofis ni jangan sampai orang nampak. Malu nanti. Hehe.
 
 
Nak cite ni... Semalam kan iols gi Sogo untuk menyoping Drypers yang berharga RM28.  Excited gile ni nak borong Drypers. Pukul 10 lebih dah gerak ke Sogo. Tapi kami-kami yang gi Sogo ni jujur dan fathonah tau.. Siap bagitau ngan biiiiiiiiiiiiiig bos lagi mana destinasi kami. Bagitau big bos sebab bos I ada tugas luar. Memang cantek sangat la mood dia pon baik semalam. Haha. Bagus bos. Keep it up.
 
 
Dapat parking je kami terus zasss naik tingkat 7 menuju ke warehouse sales tuh dengan hati berbunga-bunga.  Mata melilau cari Drypers.  Setelah habis tawaf satu pusingan, yang diidam tak jumpa pulak. Eh mana Drypers nih? Mana? Ke diorang belum bawak kua lagi stok kotak-kotak Drypers tu? Kalau belum meh la aku tolong amik kat stor. Amik yang aku nak beli je la. Hehe.
 
 
Bila tak jumpa yang diidam, kaki terus melangkah kat cashier yang berderet tunggu duit gaji orang gomen untuk dilaburkan kat Sogo.
 
 
Tanya kat dia.
 
"Mana Drypers? Kan dalam katalog kata harini korang promo Drypers harga gempak?"
Dengan penuh konfiden aku tanya cashier tu.
 
 
Budak cashier tu cakap,
 
"Maaf kak, promo Drypers tu untuk belian RM300 ke atas baru boleh beli Drypers yang RM28 tu. Purchase with purchase."
 
 
Erkkkk terkedu ahkak di situ.
 
 
Eh bia betik budak ni. Manede tulih camtu kat katalog promo korang? (ni monolog dalam ati je la sebab macam tak percaya dengan kebenaran depan mata)
 
 
"Ooooo yeke? Kalo camtu takpe ahh"
 
 
Pastu terus gi ngadu kat member. Weii Sogo menipu wei.. Drypers tu hanya purchase with purchase. Depa pon tak terkata apa. Sogo yang tipu I ke I yang tak tengok katalog bebetol? Hahahh..
 
 
Dah alang-alang sampai Sogo pastu takleh beli pampers, makanya aku gi pulak kat level baju budak-budak. Beli barang keperluan Auni yang dah habis. Tak beli baju untuk dia dah sebab baju da banyak. Jimat aneesz... Jimat.... Walaupon geram je tengok dress comey-comey.
 
 
Pas shoping sikit-sikit, gi makan.  Tekak ni memang da lama teringin nak makan lobak goreng Sogo. Officemate la ni yang ajar aku makan menda ni. Rasa dia macam fishcake.  Sedap! Kena ngan selera aku. Aku tengok cara masaknya pon lebih kurang cam masak char kuey teow je. Sesapa nak cuba boleh terjah Sogo k. 





 
 
Tu dia rupa lobak goreng. Sepinggan RM 5.50 je. Banyak pulak tu bak hang! Aku tak abis makan tu. Separuh pon da kenyang. 
 
 
Pastu tekak teringin cendol. Gemuk-gemuk cendolnya. Yang ni aku makan habis. Hehee....
 
 
Ok dah selesai isi perut, kami balik dengan hasil tangkapan masing-masing.
 
 
Sampai kat opis terus cari katalog Sogo. Hahahahaah padan muka aku sebab gelojoh sangat. Ada tulis kat situ purchase with purchase rupanya. Aku je tak pasan. Hahah termalu sekejap. Nasib baik tak buat aduan kat Sogo lagi. Kekekeke...
 
 
Sekian cerita semalam. Morale of the story, lenkali jangan nak gelabah sangat ye cik puan aneesz. Check bebetol dulu sebelum terjah orang. hahahaha den maluuuuu!!
 
 
 
 
 
 
Tataa~~







 

0 budak gojes: