Sunday, April 3, 2011

april fool

okey2 i noe hari ni dah 3 april..... kejap je da masuk bulan 4 kan? tup2 nanti da habis bulan 5,6,7...tetiba jumpa tahun 2012 pulak.....masa cepat betul berjalan sekarang ni...hummm....

cerita pasal april fool, korang ada pape kenangan pasal april fool x? aku tau la april fool ni bukan budaya kita...dan dalam Islam pon takde sambutan2 ni...entry ni x lebih dari mengimbas balik kenangan tentang tarikh 1 april ni...

dulu masa kat sekolah, aku takdela teruk sangat dikenakan oleh kengkawan....maklomla, kawan2 aku sumenye baik2....ecehh... ;)  but seriously u guys really makes me who i am today...fren forever ye my frens in SMKTK, raub batch 1987....

cerita bab april fool ni, aku teringat cerita masa form 2 dulu....disebabkan da dapat pengajaran dari april fool masa form 1, maka pagi tu aku confident je g sekolah dengan yakinnya takde orang boleh kenakan aku....sampai aje kat depan blok kelas, ternampak la membe kelas aku..nama dia farhan..aku memang selalu gado ngan budak ni...bukanla sampai bertumbuk bagai...alah, gaduh membe2 je..sepak terajang tu da bese dah..hehe... eh, panjang pulak pengenalan pasal farhan ni. okeh2 sambung cite, c farhan ni cakap ngan aku yang tali kasut aku da terburai....aku ni buat dekkk je...sebab takut die tipu aku.... bila sampai kat kelas je, tengok bawah tengok kasut...laaa betul la da terburai...heheh....malu sendiri je rasanya...tu la, orang buat baik tanak percaya...

tu je la kisah april fool yang aku ada....lepas2 tu x pernah dikenakan atau mengenakan.....
apapun, jangan la sambut april fool ni ye kawan2.... pernah terbaca april fool ni sebenarnya rai kejatuhan islam.. ada juga yang kata kisah ni x sahih...wallahualam...











p/s: lost contact da dengan farhan ni...mana ko pergi eh budak? classmate kita yang lain selalu jugak aku jumpa, tapi ko x pernah pulak join gathering.. sorang pon xtau perkembangan ko sekarang.. ko da kena sorok ngan bunian ke?hehehh...jangan mara aaa.....

0 budak gojes: