Monday, April 6, 2015

9 Game Yang Best Zaman Sekolah

 
 
 
Hi!


Assalamualaikum dunia...
 
 
Ternampak kat internet pasal permainan masa kecik2 dulu. Thanks to thevocket kerana mengimbau kenangan sekolah iols beberapa tahun dulu. Cehhh beberapa sangat... Muda lagi la kononnya tu ye.. hehe..
 
 
Daripada 9 games yang thevocket listkan, ada some yang iols tak pernah main.
 
 
Let's cekidaut apa dia 9 games tu. (Share dari website thevocket. Thank you)
 
 
 
1. Happy Family Card

happy family

happy-families-5864-large
 
Game ni femes kat skolah aku time lepas UPSR. Best jugak Happy Family ni.  Anak beranak sume sama je profesionnya. Hehe..
 
 
 
2. Donkey Card

donkey card

donkey

Donkey ni pon sama ngan Happy Family. Femes kat skolah pas UPSR. Game ni aku tak minat sangat.
 
 
 
3. Penutup Botol

btol



Haaa yang ni best. Lawan ngan bebudak lelaki kat kelas. Tapi ternyata aku dengan mudahnya ditewaskan. Hahaa...Tapi aku suka game ni.
 
 
 
4. Uno Stacko

uno_stacko_by_Evabnormal

16477668
 
Uno ni ak tak pernah main. Taktau nape, tak minat nak cuba. Setakat tengok je member2 main.
 
 
 
5. Saidina dan Jutaria
 
Yang ni best. Berangan jadi kaya jap bila banyak duit kat tangan. Dengan hotel, rumah segala... Ni pon tumpang main bila balik kampung je.. Tumpang sepupu2 yang ada menda nih.

8345620852_e471ae904a_m

pics iphone 036


 
6. Tetris Brick Game
 
Menda ni memang jadi kesayangan aku dulu nih... Ayah kesayangan belikan. Balik kampong pon bawak menda ni. Yang jadi feveret game dalam brick game ni is game kereta ngan tetris. Expert gile ah ngan tetris! Sampaikan saja2 buat kalah sebab asyik menaaaaaannngg je. Penat dah. Ini demo Tetris Brick Game:
 




7. Compendium Board Games
zC-1000x600

Combination of games yang diletakkan dalam 1 kotak ni memang aku tak pernah ada... Seingat aku pon, yang aku ada pon free gift yang aku dapat dari KFC. Ada lagi rasanya kat umah mak tu. Nak kena cari nih...
 
 
 
8.  Batu Seremban
 
Wahahahaaaa...ni memang kepakaran aku la nih... memang aku akan olwez jadi winner bila main game nih. Dok sorang2 pon aku main jugak menda ni untuk menajamkan otak. Pasaipa aku cakap menajamkan otak? Sebab dia memahirkan koordinasi mata dan tangan, pastu menjadikan aku terer matematik. Hahahh.. Yang bestnya, membe2 cakap aku untung sebab dapat timbang batu seremban banyak2 sebab tangan aku lentik. Pasai tu markah cepat naik. Hahaha... Legend oii game ni.... Legend...
 
Siap order ngan member lagi bantal kecik yang ada isi kacang hijau tu.. Untuk buat latihan kat umah. Bila lawan ngan member, tetap guna batu jugak. hehehe.. Kelasss sangat sampai buat latihan. Haha..
 
Ini adalah permainan batu seremban:
 




9. Lompat Getah
 
Haaaa yang ni pon feveret aku gak nih. Selalu main lompat getah ni kalau kat sekolah agama petang. Gi sekolah mesti siap pakai suar track kat dalam, nak main lompat getah punya pasal... Game ni dulu aku salunya nombor dua terer. Alkisahnya, aku ngan member aku ni je pompuan paling tinggi kat kelas tu.. Tapi member aku ni lagi tinggi sket dari aku. Kitorang berdua ni kalau getah tu stakat paras kepala, senang2 je bleh lepas. Amacam terer x.hihihii...
 
Kalau main lompat getah ni member2 tak bagi kitorang 1 group sebab diorang tau diorang akan kalah teruk. So aku ngan si Faezah ni mesti akan jadi leader untuk group masing2. Barula fight. Tak gittew?
 
Sekarang ni jangankan getah tu paras kepala, aras ketiak pon boleh buat semput. Hehe..

lompat getah
 
 
 
Apapon games year 90s ni memang legend la kan.. Tak macam bebudak sekarang. Gajet je. Tak best langsung.  Akanku cari games2 yang macam ni untuk Auni. Biar dia membesar dengan game2 camni yang lagi merangsang otak, yang boleh ajar dia skill yang dia takkan dapat dalam gajet. Game Happy Family, Saidina, Batu Seremban tu pon kalau main anak beranak could be the best bonding time jugak kan? Lagi fun daripada ngadap gajet sorang2. Suka, sedih kau sorang je yang tanggung. Better we share the laugh and joy kan?
 
 
 
Miss my friends, my teachers, my schools.
 
L.O.V.E


 

0 budak gojes: