Friday, April 17, 2015

Dinner 'Simple' Je...

 
 
Hi!


Assalamualaikum dunia...
 
 
Bila angin nak masak tu datang, kena la turutkan.. Kalau tak nanti elok je periuk belanga kat dapur tu tersimpan. Aku bukan pandai sangat masak. Tapi setakat ni kalau masak tu takdela sampai sakit perut dibuatnya... Cuma tak sedap macam mak masak. Air tangan mak jugak yang sedap. Kan? Kan?
 
 
Memikirkan ada ikan bawal ngan udang kat dalam fridge, buat lauk simple sudah la.. Let's cekidaut!




Ikan bawal sweet sour spicy
 
 
Ni sweet sour versi iols.. Iols suka banyak sambal sebab tu tak nampak ikan berenang kat dalam tu. hehe.. Spicy itu wajib bila nak memenuhi selera hubby. Budak2 dilarang makan versi aku ni.
 
 
 
Kobis goreng
 
 
Sempoi je haa sayuran kami.. Tumis bawang, masuk sos tiram, kicap, air sket, last masuk sayur. Garam secukup rasa. Dah siap. 



And udang goreng kunyit aje... Malas nak bercelup tepung bagai.. Heheh..
 
 
Aku rasa bangga ngan diri aku. GST telah membuatkan skill masak aku bertambah baik! Syabbas mera beti.  Sebab aku kata gitu? Disebabkan aku rajin masak sejak2 pelaksanaan GST ni, aku dah improve masa memasak aku.
 
 
Kalau dulu, nak masak satu lauk pon makan 1 jam. Terkial-kial nak potong bawang. Sekarang ni 3 lauk 1 jam setengah. Not bad. Hehehe.. Buat gelak dek otai2 je.
 
 
Okeh setakat ni dulu ye. See ya next Monday!  Iols memanfaatkan cuti hujung minggu ngan family sepenuhnya. No blogging. But yes for whatsApp and Facebook. Hehe..


Happpy weekend!
See ya next week diary..


 

0 budak gojes: