Thursday, March 10, 2011

SKIM RUMAH PERTAMAKU.....yahhhuuu!!

Assalamualaikum sume....

sihat sumenye? wah wah...harini aku rase nak senyummmm je... :)
heheh....pagi2 lagi da ada berita gumbira buat orang2 yang macam aneesz ni....
dah jadi rutin harian aku untuk dengar celoteh kat hotfm pagi2 before gi keje....yang membuatkan aku tersenyum n hepi sesangat tu bile penyampai-penyampai radio tu beri satu info yang sangat mengujakan aku la...hehehehehhh......suke lagii..

kata si fara, AG ngan FBI, sekarang kerajaan dah lancarkan Skim Rumah Pertamaku....pehh teruja aku dengar tauu... cepat2 tekan minyak ke ofis...
sampai kat ofis terus cari paper harini....cari cari cari, yess! jumpe! front page utusan koo...maka aku pon duduk la tekun membaca pasal skim ni..

emm sangat bagus ye untuk orang-orang muda yang berpendapatan sederhana ni....sangat2 bagus....aku sangat bersetuju dengan kewujudan skim ni..hehehehh....

korang da tau ke belom pasal ni?
kalau x sempat nak baca paper, ni aku bagitau antara kelebihan Skim Rumah Pertamaku ni...
- pinjaman Skim Rumah Pertamaku ni adalah 100% :)
- peluang kepada golongan muda berpendapatan kurang RM 3,000 sebulan memiliki rumah sendiri... :)
- tak perlu bayar wang deposit 10% yang biasanya kena bayar tu... :)
- skim ni membenarkan golongan muda berumur 35 tahun ke bawah memiliki rumah berharga antara RM 100,000 hingga RM 220,000... :)

dalam pada seronok2 tu...terpikir jugak, harga rumah sekarang ni mahal gilerr! rumah yang harga RM100,000 ni kecik2 comel2 je..nak harap keluasan tanah tu memang susa la...abes2 pon rumah burung la yang boleh dapat pon....rumah burung tu maknanya rumah yang tinggi tu la...cam apartment ke...kondo ke.. tapi takpe la kan? harta sendiri jugak tu....sekurang-kurangnya ada jugak rumah sendiri.. start sekarang da boleh survey2 rumah la....dalam otak ni da aimed satu rumah...hehe

kalau korang ada info tentang kawasan2 yang nak develop rumah, boleh la share ye....


rumah cam ni mesti half million kan? lupekan je la neesz oii...




kalau yang ni pon musti juta-jutaan jugak.....gile luas umahnye...kalau maen nyorok2 susa la nak jumpe



camni pon da ok kot....aku suke kalau rumah tu bertanah.... :)


~HOME SWEET HOME~

0 budak gojes: